Změny, které přišly s Timeline - Grafika

22. března 2012 v 17:37 | Lukáš Krejča |  Sociální sítě
Jistě už víte, že stránky na Facebooku přecházejí na prostředí Timeline, tedy prostředí shodné s osobními profily uživatelů. Tato změna jen podtrhuje již delší dobu znatelnou snahu Facebooku o přiblížení stránek osobním profilům. Podívejme se, co nás tedy čeká a v čem se práce s Timeline mění.

Ačkoliv tenhle článek nevychází ani zdaleka mezi prvníma, je vhodné si říct, že změna prostředí stránek neznamená pro správce jen vytvoření cover fotky. Znamená to změnu fungování a chápání stránek. Na Timeline nyní nejste od toho, abyste jen komunikovali a představovali své produkty, Facebook samotný chce, abyste tu vyprávěli svůj příběh. Pokud se tomuto konceptu přizpůsobíte, bude pro Vás tato změna vítaná, pokud ne, budete z Timeline asi smutní.

Grafika


Nejvýraznější grafickou změnou je patrně prostor pro cover photo. Dá se s ním pracovat různě, možností je spousta, spíše ale upozorním na to, co se s ním nesmí:
  1. fotky nesmí být podvodné, zavádějící a nesmějí porušovat autorská práva jiných osob
  2. Neobsahují výzvy uživatelům:
    • K tomu, aby fotku převzali
    • K tomu, aby se stali fanoušky (vč. šipek ukazující Like)
    • K provedení jakékoliv akce (call 2 action)
    • K doporučení stránky přátelům
  3. Nesmí obsahovat informace o cenách a prodejních akcích
  4. Nesmí obsahovat odkazy na web, ani jiné informace, které mají být v sekci O mně

Jako příklady můžou sloužit stránky Manchesteru United, Fanty, RedBullu, a zcela z jiného soudku - také našeho market UPu.

Co se týče grafiky, pracovat se vyplatí ještě s jednotlivými záložkami, resp. jejich ikonami.

Nakonec malá poznámka - u stránek bývalo zvykem vytváření welcome page, která teď částečně ztrácí smysl - uživatel, který přijde přes přímou adresu nebo vyhledávání jde automaticky na základní stránku Timeline. Například z reklamy, nebo Vašich stránek ale uživatele na jednotlivé záložky směřovat lze.




S příchodem Timeline se také mění systém využití stránek, o tom zase někdy příště.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama